Кеңес беру
"Ата-аналарға арналған психологиялық мектеп"
"Неліктен балабақшада психолог қажет?"- көптеген ата-аналар мұндай маман психикалық бұзылулардың болуы туралы сөз болғанда ғана қажет деп қате сенеді.
Мен сізге педагог-психологтың не істейтінін айтамын. Мен жағдайды бірден түсіндіргім келеді: психолог пен психиатр (бізді жиі салыстырады) қызмет түріндегі айтарлықтай айырмашылықтарға ие.
Психиатр-адамның психикалық саласындағы ауытқулармен (бұзылулармен) айналысатын дәрігер. Ол диагноз қоя алады, қажет болған жағдайда дәрі-дәрмекпен емдеуді тағайындай алады және т. б.
Психолог (балалар) - психикалық салада ауытқулары жоқ балалармен айналысатын педагог. Ол диагноз қоймайды, бірақ болашаққа шартты түрде болжам жасай алады. Қажет болса, ол басқа мамандардан кеңес алуды ұсына алады: психиатр, невропатолог, логопед.
Балабақшадағы психологтар балаларға балабақшаға, жаңа құрдастар мен тәрбиешілер тобына тез бейімделуге көмектеседі, ата-аналарға балалардың мінез-құлқы, дамуы және тәрбиесі туралы кеңес береді.
Ең бастысы, қиындықтары "норманың шегінде" тұрған баланы "жіберіп алмау" керек, сондықтан барлық ата-аналар мен мамандар мектепке дейін де баланы жеңуге көмектеседі.
Педагог-психолог жұмысының негізгі міндеті-баланың балабақшадағы өмірін, ең алдымен, балалар психикасы, оның дамуының жеке ерекшеліктері тұрғысынан ыңғайлы, жайлы ету. Педагог-психолог балалардың денсаулығын сақтау және жеке басының дамуы үшін психологиялық жағдайларды қамтамасыз етуге көмектеседі.
Педагог-психолог мектепке дейінгі мекемеде келесі бағыттар бойынша жұмыс жүргізеді:
Біріншісі-кеңес беру
"Сұраныс бойынша" кеңес беру-баланың жақындарын алаңдататын кез-келген проблемалар. Анасы немесе әкесі, әжесі немесе атасы болсын, олар балада бірдеңе дұрыс емес деп ойлаған кезде психологқа жүгінуі мүмкін және қажет. Педагог-психолог баланың ата-анасына балалардың кейбір сәтсіздіктерінің, әрекеттері мен мінез-құлқының жасырын себептерін табуға және түсіндіруге көмектеседі. Сондай-ақ, ата-аналарға мінез-құлық өзгерістері қалаған бағытта бекітілуі үшін балаларымен қалай байланысу керектігін айтады.
ДО-да психологиялық кеңес беру баланың проблемалары, оның даму ерекшеліктері туралы ата-аналармен жүргізіледі.
Кеңес беру жоспарлы да, кенеттен де болуы мүмкін
кенеттен туындаған мәселелерді шешу.
Екінші бағыт – диагностика
Жас бойынша жоспарлы диагностика баланың жоғары психикалық функцияларының даму деңгейін және эмоционалды жағдайын анықтау үшін жасалады — егер қандай да бір проблемалар болса, оған көмектесу үшін. Баланың психикасы пластикалық, сондықтан біреуі тезірек, екіншісі баяу дамиды. Балалар бірдей емес: агрессивті, импульсивті, мазасыздық бар. Балаларға көмектесу үшін психолог ойын түзету және дамыту сабақтарын өткізеді.
Қарастырылып отырған жоспарлы диагностикадан басқа, "ситуациялық" зерттеулер де жүргізілуде. Мысалы, балада қорқыныш пайда болды. Педагог-психолог арнайы тестілердің көмегімен оның себебін анықтай алады. Ата — аналар ажырасқан-баланың оны қалай өткізгенін арнайы әдістердің көмегімен анықтауға болады.
Педагог-психолог жүргізетін диагностиканың жеке түрі-баланың мектепке дайындығын кешенді бағалау. Ең алдымен, бұл қажет егер ол мектепке дайын болмаса, балаға көмектесу.
Психолог нақты не нәрсеге назар аудару керектігін айта алады.
Үшінші бағыт-түзету-дамыту жұмысы
Педагог-психолог түзету жұмыстарын жүргізеді. Балалар әр түрлі екені белгілі. Бір бала тезірек, екіншісі баяу дамиды. Психикалық процестер де секіріспен қалыптасады. Кейде білімнің немесе мінез-құлықтың қалыпты игерілуі үшін қандай да бір психикалық функцияның дамуын сәл итермелеу керек.
Осы мақсатта психолог баламен түзету сабақтарын жоспарлайды және өткізеді, оны өткізу кезінде мамандар жасаған бағдарламалар қолданылады және келесі жұмыс түрлерін қамтиды:
- жеке түзету сабақтары;
- балаларды мектепке даярлау сабақтары.
Төртінші бағыт – психологиялық білім беру және психологиялық профилактика
Психологиялық ағарту профилактикалық, яғни ескерту сипатына ие. Балаларды дамытудың негізгі құралы-ата-аналар мен мұғалімдердің білім беру процесіне қатысушыларды хабардар ету, олардың психологиялық-педагогикалық мәдениетін арттыру. Осы мақсатта ДО психологы жеке және топтық күндізгі және сырттай тақырыптық әңгімелер мен консультациялар өткізеді. Сондай-ақ, психолог ДО-да психологиялық қолайлы климат құруға қамқорлық жасайды. Ересектер мен балалардың өзара әрекеттесу стиліне ерекше назар аударылады.
Осылайша, балабақшада педагог-психолог бірінші кезекте барлық тараптардың "баланың мүдделерін сақтауы"үшін қатысады. Оның жұмысы, әдетте, ата-анаға айқын емес, бірақ балаға, маған сеніңіз, қажет.